EJ6 SiR B18C GS-R POWER & PRACTICAL by Sajmon_LP
#1
EJ6 SiR B18C GS-R POWER & PRACTICAL by Sajmon_LP
Official fanpage: www.facebook.com/SajmonEJ6
MODEL:
-Honda Civic Coupe EJ6, 1996, B510P Long Beach Blue Pearl (NSX)
SILNIK:
-B18C (Integra GS-R DC2)
-Tłoki OEM CR 11.6:1 81,25mm
-GASKET KIT OEM
-Przewody zapłonowe NGK
-Świece NGK Laser Platinum
-Kapturek na vtec Skunk2
-Uchwyt akumulatora Vision
-Spoon Reservoir Tank Cover
-Filtr oleju OEM
-Carbon Fiber Spark Plug Wire Cover
-Śrubka spustowa Skunk2
-Korek oleju Skunk2
-Komp p28 www.strojenia.pl by Ryś
UKŁAD DOLOTOWY:
-Kolektor ssący Skunk2 pro series, uszczelka Hondaty
-Przepustnica OEM B18C4, uszczelka OEM
-Stożek Apexi z adapterem 3"
-CAI
UKŁAD WYDECHOWY:
-Kolektor 4-2-1 Supersprint
-Magnaflow 2,25" na 2 tłumikach
-Sonda NGK
ELEKTRONIKA:
-Szyby, lusterka oraz szklany szyberdach w elektryce
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-2x Airbag
UKŁAD NAPĘDOWY:
-Skrzynia: Y80
-1,2,3 bieg z Y21
-Olej MTF
-Sprzęgło z dociskiem Exedy Stage 1
-Lekkie koło zamachowe 4,4kg
-Śrubka spustowa Skunk2
-Felgi Enkei RPF1 16x7" + nakrętki Volk Racing / Winter stalówka 14'
-Opony Yokohama Parada spec-2 205/45/16 / Michelin 175/65/14
-Na zawody Toyo R888 + 15' Drag Wheels DR28
ZAWIESZENIE:
-Koni Sport 1130
-Wahacze tylne poprzeczne Skunk2
-Wahacze tylne regulowane Skunk2
-Rozpórka górna przednia Cusco
-Rozpórka dolna tylna Cusco
-Nowe wsporniki OEM
-Nowe uchwyty OEM
-Nowe tuleje OEM
-Łączniki końcowe regulowane Blox
-Nowe uchwyty i tuleje stabilizatora przedniego OEM
-Nowe przeguby, łożyska i sworznie
UKŁAD HAMULCOWY:
-ABS
-Przód z Vti 260mm
-Tarcze ATE
-Klocki ATE
-Tył z iSR 240mm
-Tarcze ATE
-Klocki ATE
-Przewody hamulcowe Goodridge
-Pompa hamulcowa z EK4
-Wspornik pompy hamulcowej Cusco
-Płyn hamulcowy Motul RBF660
-Czarne zaciski przód - tył
BODY-KIT:
-Lampy przednie TYC, czarne wnętrze, Bi-Xenon 4300k (soczewka E55+oprawka z serii VAG)
-Lampy tylne OEM z SI USDM
-Spryskiwacze lamp przednich OEM
-White Fog lights
-Foglight w zderzaku
-Owiewki OEM
-Siłowniki maski
-Chlapacze tył OEM
-Dokładka EK9
-White Fender Washers
ŚRODEK:
-Mieszek z EK4
-Zegary i podświetlanie nawiewu z EK4
-Fotele F1-Z
-Gałka ala EK9/oem z EK4
-Start engine button z S2000
-Doorlighty Honda Legend
-Podłokietnik OEM
-Cupholder OEM
-Zegarek amber z EK9
CAR-AUDIO:
-Radio JVC
-Przód Helix Dark Blue
-Tył JBL GTO 937
-Tweetery Gathersa z SI
-Wzmacniacz Power Acoustik
MOC:
było: 185 KM @ 7695 rpm / 184 Nm @ 6325 rpm
jest: ?????????? )
Best ET. 14.08sek (Kąkolewo 24.03.2012)
ZDJĘCIA
08.08.2011
---------------------
30.10.2011
---------------------
24.12.2011
---------------------
25.02.2012
--------------------
16.03.2012
--------------------
04.05.2012
--------------------
MODEL:
-Honda Civic Coupe EJ6, 1996, B510P Long Beach Blue Pearl (NSX)
SILNIK:
-B18C (Integra GS-R DC2)
-Tłoki OEM CR 11.6:1 81,25mm
-GASKET KIT OEM
-Przewody zapłonowe NGK
-Świece NGK Laser Platinum
-Kapturek na vtec Skunk2
-Uchwyt akumulatora Vision
-Spoon Reservoir Tank Cover
-Filtr oleju OEM
-Carbon Fiber Spark Plug Wire Cover
-Śrubka spustowa Skunk2
-Korek oleju Skunk2
-Komp p28 www.strojenia.pl by Ryś
UKŁAD DOLOTOWY:
-Kolektor ssący Skunk2 pro series, uszczelka Hondaty
-Przepustnica OEM B18C4, uszczelka OEM
-Stożek Apexi z adapterem 3"
-CAI
UKŁAD WYDECHOWY:
-Kolektor 4-2-1 Supersprint
-Magnaflow 2,25" na 2 tłumikach
-Sonda NGK
ELEKTRONIKA:
-Szyby, lusterka oraz szklany szyberdach w elektryce
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-2x Airbag
UKŁAD NAPĘDOWY:
-Skrzynia: Y80
-1,2,3 bieg z Y21
-Olej MTF
-Sprzęgło z dociskiem Exedy Stage 1
-Lekkie koło zamachowe 4,4kg
-Śrubka spustowa Skunk2
-Felgi Enkei RPF1 16x7" + nakrętki Volk Racing / Winter stalówka 14'
-Opony Yokohama Parada spec-2 205/45/16 / Michelin 175/65/14
-Na zawody Toyo R888 + 15' Drag Wheels DR28
ZAWIESZENIE:
-Koni Sport 1130
-Wahacze tylne poprzeczne Skunk2
-Wahacze tylne regulowane Skunk2
-Rozpórka górna przednia Cusco
-Rozpórka dolna tylna Cusco
-Nowe wsporniki OEM
-Nowe uchwyty OEM
-Nowe tuleje OEM
-Łączniki końcowe regulowane Blox
-Nowe uchwyty i tuleje stabilizatora przedniego OEM
-Nowe przeguby, łożyska i sworznie
UKŁAD HAMULCOWY:
-ABS
-Przód z Vti 260mm
-Tarcze ATE
-Klocki ATE
-Tył z iSR 240mm
-Tarcze ATE
-Klocki ATE
-Przewody hamulcowe Goodridge
-Pompa hamulcowa z EK4
-Wspornik pompy hamulcowej Cusco
-Płyn hamulcowy Motul RBF660
-Czarne zaciski przód - tył
BODY-KIT:
-Lampy przednie TYC, czarne wnętrze, Bi-Xenon 4300k (soczewka E55+oprawka z serii VAG)
-Lampy tylne OEM z SI USDM
-Spryskiwacze lamp przednich OEM
-White Fog lights
-Foglight w zderzaku
-Owiewki OEM
-Siłowniki maski
-Chlapacze tył OEM
-Dokładka EK9
-White Fender Washers
ŚRODEK:
-Mieszek z EK4
-Zegary i podświetlanie nawiewu z EK4
-Fotele F1-Z
-Gałka ala EK9/oem z EK4
-Start engine button z S2000
-Doorlighty Honda Legend
-Podłokietnik OEM
-Cupholder OEM
-Zegarek amber z EK9
CAR-AUDIO:
-Radio JVC
-Przód Helix Dark Blue
-Tył JBL GTO 937
-Tweetery Gathersa z SI
-Wzmacniacz Power Acoustik
MOC:
było: 185 KM @ 7695 rpm / 184 Nm @ 6325 rpm
jest: ?????????? )
Best ET. 14.08sek (Kąkolewo 24.03.2012)
Aktualny wygląd na: 04.05.2012
ZDJĘCIA
08.08.2011
---------------------
30.10.2011
---------------------
24.12.2011
---------------------
25.02.2012
--------------------
16.03.2012
--------------------
04.05.2012
--------------------
Last edited by Sajmon_LP; 01-03-2013 at 10:28 AM.
#2
Trending Topics
#11
Re: EJ6 SiR B18C GS-R POWER & PRACTICAL by Sajmon_LP
Spring in the air, and so today was not without some lessons I have mentioned so-called "candy" in the rear pendulum's SAI. Then the plates in the 1130 Koni went to the bottom. Slightly increased the tilt angles of the rear wheels, then I set the convergence.
Unfortunately, the front left wheel is tilted 1.30 ', I checked carefully and probably crossover is slightly not as it should, perhaps mention, although as yet no plans. The coincidence set at 00.7 mm per side or tolerance by AutoDaty
Rear looks better, I set the angles of 2.10 '2.40', as I get to converge. Now no longer the tire rubbing wheel rim. The convergence as seen
It gets warmer gives bumper and hood for painting.
And the fast pics:
google translator
Unfortunately, the front left wheel is tilted 1.30 ', I checked carefully and probably crossover is slightly not as it should, perhaps mention, although as yet no plans. The coincidence set at 00.7 mm per side or tolerance by AutoDaty
Rear looks better, I set the angles of 2.10 '2.40', as I get to converge. Now no longer the tire rubbing wheel rim. The convergence as seen
It gets warmer gives bumper and hood for painting.
And the fast pics:
google translator
#15
Re: EJ6 SiR B18C GS-R POWER & PRACTICAL by Sajmon_LP
I just got back from Kąkolewa (Poland), it was my first event of type 1/4 mile from the measurements. It's okay.
The three best ET 14.08, 14.11, 14.14
plan for the rest of the season is probably the Toyo R888 14 ', you must do X 13.9
The three best ET 14.08, 14.11, 14.14
plan for the rest of the season is probably the Toyo R888 14 ', you must do X 13.9
#17
#18
Crazy Honda Guy
Re: EJ6 SiR B18C GS-R POWER & PRACTICAL by Sajmon_LP
I like the oem door lights at the bottom of the door panels, i didn't know about those
You really should replace the rear knock off "SiR" badge, but it's your choice.
Did that car come with a/c originally?
It is a nice ride btw!!!!
You really should replace the rear knock off "SiR" badge, but it's your choice.
Did that car come with a/c originally?
It is a nice ride btw!!!!
#20
Re: EJ6 SiR B18C GS-R POWER & PRACTICAL by Sajmon_LP
Kolejne video:
EJ6 B18C+ GS-R vs. EJ2 B16A2+ (z pasażerem)
http://www.youtube.com/watch?v=Np9ioiSTVb8
EJ6 B18C+ GS-R vs. EJ2 B16A2+ (z pasażerem)
http://www.youtube.com/watch?v=Np9ioiSTVb8
#21